Tips en weetjes op deze pagina

Levensvragen naar aanleiding van corona?

Mogelijk zijn er binnen uw Afdeling leden die zich geconfronteerd zien met levensvragen naar aanleiding van corona. Bijvoorbeeld omdat ze niet goed afscheid hebben kunnen nemen van hun naaste. Of misschien is één van uw leden zich meer bewust van zijn kwetsbaarheid. In dat soort van situaties kan het helpen om daarover in gesprek te gaan met een vrijwilliger Levensvragen.

Lees verder op onze webpagina: Hulp bij levensvragen

Website Alleszelf

Op de website van Alleszelf, op zich al een interessante site boordevol nuttige informatie, is een pagina ingeruimd met allerleid initiatieven en hulpdiensten rondom corana. Klik hier.

Vragenuurtjes met het Catharina ziekenhuis en Eindhovens Dagblad

In april en mei organiseerden wij samen met het Eindhovens Dagblad en het Catharina Ziekenhuis een aantal livestream uitzendingen over corona. Naast aandacht voor algemene (gezondheids)vragen werden er verschillende onderwerpen belicht en mensen konden van tevoren en tijdens de uitzending vragen stellen. U kunt deze uitzendingen nog nakijken:

Bekijk de uitzending van 3 april; vooral medische vragen
Bekijk de uitzending van 9 april; vooral medische vragen
Bekijk de de uitzending van 17 april; vooral medische vragen
Bekijk de uitzending van 24 april; onder andere over voeding en bewegen (met dank aan Nutricia)
Bekijk de uitzending van 7 mei; onder andere juridische vragen en Wmo-zorg
Bekijk de uitzending van 20 mei; onder andere over pensioenen en kunst- & cultuursector